Cu cap, pana peste cap

I-am instruit de mici pe principiul  „cei sapte ani de-acasa sunt bine inteleniti exact acolo unde trebuie sa fie si servesc la ceea ce au fost invatati sa serveasca„.

Le-am creat o nevinovata dependenta : dependenta de a nu se narui in patru zari „alegeti-va cercul, e optim ca figura dar evitati rotatiile inutile”.

Le-am indicat traiectoria sigura, linia de urmat, poarta de intrare, unica poarta de intrare, cele cinci reguli de cuvinta, dramul de etica necesar oricarui inceput de drum, capcanele de evitat “nu-i musai atata vreme cat nu-i placere si cerinta”.

Le-am explicat apoi principiule simplu, iti doresti, respecti, dai un pic de la tine, profiti cat poti, cu reducere cu tot”.

Le-am dat cateva exemple tangibile si-in toate sensurile : lista de directii si categorii posibile, unelte si mijloace la dispozitie, calea de acces. I-am sfatuit sa chibzuiasca bine inainte de fiecare pas, sa patrunda intelesul lucrurilor, sa treaca dincolo de text si cifre, sa compare text si cifre, sa lase o urma  „am trecut cu pret redus”, sa revina la nevoie, sa cheme inapoi prin propriile acte  „banul cu cap investit produce cand te astepti mai putin”.

Le-am dat apoi un ultim indiciu, pretios, „campania special concepută pentru această perioadă (20 ianuarie – 3 februarie 2014) prin care fiecare utilizator nou înregistrat primește automat 10 lei în cont” si  apoi i-am lasat sa-si faca de cap. Cu cap. Pana peste cap.

Acest articol a fost scris pentru BlogalInitiative, campania „Aduna.ro : Invata banii sa se intoarca la tine!”

Lasă un răspuns

