Iaurtul

Timp de aproape zece ani m-am facut ca ploua. Eu si mai ales altii ca EU  eram prea gagalice pentru a conta. Cand a inceput sa ploua in rafale, cu tunete si fulgere si ravagii ireversibile, am indraznit sa ridic doua degete si sa spun :  „auci, ma zgaraie putin la limba”.

Doua degete si cinci zile mai incolo, m-am trezit mot pe un scaun de piele un pic roasa pe la coluri, invocand motivul gurii largi deschise ne-raspunsurilor la mustruiala ambianta. Foc si para spus si apoi tot restul facut. Mai exact reparat acolo unde s-a mai putut repara ceva. Cateva  petice de amalgam gri metalizat mai incolo, cautand spasita o posibila iesire de urgenta, bolborosind un “la revedere, promit sa vin din sase-n sase luni”  mi-am verificat cu varful limbii haurile zavorite, zambind (in sfarsit) cu toti dintii primaverii un pic molatice ce se intrezarea dincolo de geamul prost inchis al usii de la intrare. Sala de asteptare forfotea nelinistita sub privirile mustratoare ale halatelor albe in trecere de colo colo.

Vreo douazeci de ani buni de tot dupa, nici un spatiu liber la apel, la genul acela de stare dictata intr-un fel sau altul de o situatie particulara sau de un anume context, eu am raspuns absent, urmarind cu inversunare promisiunea facuta „din sase in sase luni” si multumind sortii a-mi fi fortat cele doua degete a-si cere dreptul la replica chit ca un pic cam in ultimul moment.

De atunci m-am procopsit cu principiul „sa anticipam deci inainte de toate” si nu pot decat sa constat ca suflatul cu tot dinadinsul in iaurt are partile lui delicioase si in plus nu doare nici atunci cand e scos de la frigider. Paradontozele de orice fel sa se abtina!

Cine nu ma crede pe cuvant sa incerce mai sus citatul principiu pe propria dantura la o clinică stomatologică București. Vorbim dupa, OK ?

Acest articol a fost scris pentru BlogalInitiative campania DentalPraxis

Lasă un răspuns

