Un echipament asortat la ambiţii şi tranziţii de tot felul

Am învăţat să schiez greu şi târziu, am crescut probabil prea aproape de munte, „muntele la o aruncătură de băţ” nu e cel mai bun argument pentru a depăşi obstacolul „prima încercare moarte n-are”, îmi spuneam de fiecare dată că mai e timp, că în defintitiv pistele sunt accesibile la doi pasi, cu alte cuvinte nu mai mult de 12 km distanţă, câteva serpentine (foarte) binefăcute, un autobuz din 30 în 30 de minute, puţin mers pe jos până la telecabina şi gata. N-a fost să fie atât de simplu, am învăţat mai întâi de toate să înot, marea mi se părea mult mai inaccesibilă căci mult mai indepărtată, ca să ajung la ea luam trenurile acelea lente de noapte şi ascultam zgomotul şinelor, dimineaţa descopeream marea chiaună dar fericită, mă aruncăm în valuri şi mă lăsăm purtată de ele, ştiam să rămân la suprafaţă, învăţasem de mică să rămân la suprafaţă.

Am învăţat să schiez mult mai târziu, după nişte tentative eşuate printre brazii de la Buşteni pe vremea în care pârtia nu exista încă şi încă nişte tentative eşuate pe pârtiile albastre-roşii din „Poiană”- erau traseele acelea încâlcite pe care începeai pe o pârtie albastră şi terminai fără să ştii pe una roşie, întrebându-te de unde clasificarea atât de aleatorie a dificultăţii.

Am învăţat să schiez în Alpii Francezi în momentul în care nu mai credeam vreodată că voi învaţă să schiez. Urmând sfatul prietenilor, am luat ore – mai întâi curs colectiv, mai apoi curs individual- , mi-a trebuit mult, foarte mult timp să mă detaşez de principii, fobii, frici de toate felurile şi să-mi dau drumul fără să-mi mai pun zeci de mii de întrebări privind înclinarea pantei, viteza în momentul „tau”, probabilitatea ieşirii de pe pistă, probabilitatea trecerii dincolo de punctul final, mi-a trebuit mult, foarte mult timp să mă eliberez de toate acestea şi să-mi dau drumul, liberă ca pasărea scăpată din colivie.

De când am scăpat din colivie, îmi planific vacanţele cu lux de amănunte:  clăpari – să fie uşori, să se încalţe uşor, să se descate uşor şi mai ales să se care singuri, beţe ski, un nou costum de schi – geacă cambrată, culoare cât mai ţipătoare pentru cazurile „puţin probabile al unei disparatii neplanificate”, cască ski – fix cât capul, material rezistent la pârtie şi şocuri de tot felul şi, apropo de cască, este unul dintre accesoriile pe care până nu demult le consideram complet „doar la modă”, gen „moftul pe care îl copiem de la alţii”, pe care nu demult îl puneam în aceaşi oală cu „culoarea ochelarilor de soare în funcţie de nivelul de luminozitate” sau „factorul de protecţie al cremei solare în fucntie de expuenere„, genul de accesoriu care mi-a dovedit la un moment dat că trebuie să existe, e obligatoriu să existe, atunci când n-a fost să fie fix în momentul în care ar fi trebuit să fie şi în consecinţă a fos să fie un cap spart, două săptămâni de multiple şi dureroase evitări ale „locului cu pricina” şi alte chestii pe acelaşi ton „ar fi fost o vacanţă cu adevărat reuşită dacă …”

De când am scăpat din colivie, îmi planific vacanţele cu lux de amănunte in ceea ce priveste tipul de echipamente pentru ski , mănuşile –  să ţină la frig, să ţină la vânt, să nu ţină apă, ochelarii –  să fie asortaţi la nivelul de luminozitate ambiant, schiurile – să fie proporţionale cu înălţimea, gradul de ştiinţă – mai negraba (încă) neştiinţă, căciula – să nu fie groasă-groasă, să nu ţină transpiraţia „în”, să se plieze uşor, să se aranjeze frumos, să nu pice la viteze mari, de când am scăpat din colivie îmi schimb „amănuntele” la fiecare doi ani pe principiul că am devenit între timp „cu experienţă” într-ale schiului, genul de persoană care necesită un echipament asortat la ambiţii şi tranziţii de tot felul.

Lasă un răspuns

