Jocul de-a cifrele

Viaţa e un joc de cuvinte şi cifre. Cuvinte, cifre, jocuri distractive de cuvinte şi cifre. Uneori însă dispar spaţiile şi atunci viaţa devine un joc al naibii de încălcit. Când dispar spaţiile îmi caut o rigla şi încep să-mi măsor erorile.

Am învăţat să măsor de mică, măsuram o dată şi încă o dată până ieşea măsurătoarea ca la carte. La început nu-mi plăcea să măsor. Mi se părea prea teoretic să măsor. Nu ştiam la ce servesc cifrele şi semnele acelea ciudate dintre cifre. Nici măsurătorile nu ştiam la ce servesc. Doamna de la şcoală ne spunea că e bine să nu ne dea cu virgulă, că virgula e aproximativă şi eu nu înţelegeam semnificaţia aproximativului. Nu îndrăzneam s-o întreb pe doamna definiţia aproximativului, în capul meu numai prostii nu ştiau definiţia aproximativului. Mie viaţa îmi dădea mereu cu minus înaintea virgulei. Pentru că nu îndrăzneam să întreb definiţia aproximativului am îndrăznit să privesc la alţii, să văd cum se descurcă alţii cu cifrele, cu literele , cu semnele acelea ciudate. Trăiam atunci într-o epocă apusă. Nu existau maşini de căutat. Nu existau maşini de calculat. Nu existau maşini de măsurat. Nu exista „on line”  si nici jocuri online cu zuma. Nu existam decât noi, oamenii, fărâmele acelea mici şi în continuă mişcare care trăgeau cu ochii la alţii să vadă „cum” si „în ce fel”.  Noi, oamenii, noi trăgeam cu ochiul la altii până învăţam pe de rost toate semnificaţiile lăsând teoria pentru alţii. Trăind doar bucuria aproximativă a jocului de-a noi şi viaţa. Cifre, cuvinte, semne de punctuaţie şi multe spaţii.

Foarte multe spaţii.

2 gânduri despre &8222;Jocul de-a cifrele&8221;

Lasă un răspuns

