A rezona sau a nu rezona, unde-i intrebarea? – probuța 2

Trebuie să vă spun că n-am mai auzit atâtea dimutive de pe vremea când mă abandona bunica la grădiniță și apoi, să-mi treacă offf-ul, mă alinta spunându-mi de bine în cuvinte frumoase. Spre marea mea incanatre, după grădinită am devenit adult și așa am rămas.

Citind textele pentru proba 2 am avut o tentativă de a împușca toti norișorii și brânzicile, toti cățelușii, toate daruletele și toate altele ca ele frumușele foc, drăguțele aș putea spune chiar, dar un picuț prea –prea pentru rezistenta mea la diminutive.

Recunosc că mi-a fost fost foarte greu să parcurg peste suta de texte dar latura mea machiavelică mi-a spus că acolo, în suta aceea de texte pline de diminutive  există sigur ceva diamante îngropate.

Și au existat, dovada  :

PSIDELACO – PUFOȘENIE ÎN TRATAMENT…   – pentru umorul fin si felul inedit de a aborda … pufosul

 “Ca de obicei, regina cea geloasă

 Își face un plan… e tare ticăloasă.

 Dă sfoară-n țară să vină-n fața ei,

 Pufoșeniile țării… o ceată de femei.”

 Nota Juriu : 94

 Bătrânul    – pentru fluenta textului si pentru stil

 “Dacă voiai să-l vezi pe nea Haralambie îl găseai sigur pe stâncă. Stânca pe care în glumă spunea că a concesionat-o pentru 100 de ani și avea de gand să-i facă pe toți.

De dimineața de cum soarele își sălta pălaria de seara și până când luna se aciua în spatele lui vrând a-l speria, nea Haralambie stătea pe stâncă.”

 Nota Juriu : 84

 Minunea lui ATOTPREAPUFIȘ AL XVII-LEA    – pentru sarcasmul fin in care sunt ascunse diminutivele

“Pufișor de brânză, ca o entitate difuză (sau un Luceafăr ecvestru), s-a pogorât din ceruri pentru a hrăni milioanele de amatori ai brânzeturilor (pe scurt, brânzători). De atunci, toți cei care consumau minim 3 felii de pâine cu brânză pufoasă căpătau puteri supraomenești, cum ar fi statul peste program la locul de muncă însoțit de supraproductivitate, somnul liniștit, fără griji, precum și COMPASIUNEA.”

  Nota Juriu : 87

CÂND VIAŢA LA ŢARĂ DEVINE HAIOS DE PUFOASĂ  – pentru umorul fin care da stil

“– Copcilă, când pleacă ele, plec şi io! Dacă le vând de unde lapte, de unde brânză? Ai uitat ce „avere” avem în cămară? Atât doar că mai de mult, brânza era tare și vârtoasă, acum e moale și pufoasă! Da’ ştii ce-mi place? Că acum o putem mânca şi cu proteza ţinută în pahar. „ 

 Nota Juriu : 82

 Cum m-am pufulit în puff pufos  – pentru fluiditatea cu care curge textul si darul de povestitor

« Unde călcai făceai puff, unde te-aşezai făceai tot puff. Am observat asta pentru că am întârziat să mă aşez admirând şemineul funcţional, evident şi el tot alb, în timp ce mă întrebam cum de reuşesc să păstreze totul atât de alb şi de pufos. »

 Nota Juriu : 96

O ispită cremoasă – pentru că e haios și inedit și pentru că e pufos fără să fie grețos

“Din frigider scot – să vedeti,

Ardei, roșii, castraveți,

Cu ulei, puțină sare,

Dăm o notă de savoare.

Iată vine și nevasta,

Se uită și-mi spune asta:

Dragul meu salata-i bună,

Dar în loc de “poftă bună”,

Îți aduc acum o veste

Ceva parca mai lipsește; »

Nota Juriu : 85

Cum găsești pisica, așa găsești și copilul!   – pentru fluență și pentru că e povestit cu o doză fină de umor

« Din nu mai țin minte ce motive, înainte să plecăm am trecut pe la ei pe acasă și tare ne-am mai îndrăgostit de cea mai pufoasă urâtă simpatică pisică cu capul turtit din câte văzusem până atunci »

Nota Juriu : 93

 

8 gânduri despre „A rezona sau a nu rezona, unde-i intrebarea? – probuța 2

  1. Eu una recunosc, in veci nu am inteles sistemul de notare delaco, nici cu diminutive, nici fara. Imi plac textele argumentate si naturale, cele in care gasesc prea multa hlizeala, prea multa joaca… ma plictisesc.

    • Eu cred ca am inteles cum functioneaza : ei au de la inceput in cap genul de imagine care si-ar dori-o asociata campaniei lor. Chestia este ca in cee ace ma priveste nu rezonez mai deloc cu aceasta imagine. Chestia cu diminutivele m-a omorât. Pufosenii din astea sunt bune pentru a trage copii, ceea ce cred ca vizeaza cu Campania lor actuala. De cand am vazut tema si leit-motivul am stiut ca nu pot scir pentru ei in felul in care si-o doresc ei. Si n-am scirs pentru ar fi insemnat un efort prea mare pentru a ingropa diminutivele intr-un mod inteligent – as a cum au reusit unii – putini – s-o faca si sa pastreze o inteligenta a textului si un stil. Eu recunosc ca am renuntat din start la pufosenii punand accentual pe idei si umor. Cee ace stiam ca nu v-a impresiona, nu se atrag copii cu idei …

Lasă un răspuns

