Cu greu mă abțin să nu-l întreb dacă varza se călește odată cu carnea sau separat

Pe la opt obișnuim să ieșim la o cafea și acolo facem planul zile : lista de chestii “pe care ar trebui sa” în ziua respectivă. Chestii personale amestecate cu chestii non-profesionale.

Din chestie în chestia discuția alunecă spre copii, nivelul scăzut al sistemului educațional, calitatea execrabilă a spitalelor din România, ce mâncăm și unde mâncăm la prânz. Când ajungem la mâncare, se instalează momentul acela de liniște profundă în care fiecare își imaginează ce poate să își imagineaze. Eu îmi imaginez în funcție de dimineață. Uneori văd o rată, alteori un porc, alteori rămân vegetariană.

După momentul acela de liniște profundă revenim la chestii și prima chestie pe care o abordăm sunt imaginile create de “ce și unde mâncăm la prânz”. Sa le împărțim, poate ne vine vreo idee.  Petru, de exemplu, adoră mâncarea chinezească, de accea se  imaginează aproape întotdeauna așezat frumos în jurul unei mese rotunde pline de farfurii, pline și ele. În jurul lui, alți 8 oameni așezați și ei în jurul mesei, gustând și ei din fiecare farfurie în parte.  9 este o cifră norocoasă în China și “totul” acela construit în jurul ei este considerat benefic.

Îl înțeleg pe Petru imaginându-se în jurul mesei rotunde, îi înțeleg strălucirea din priviri și aerul acela de om pierdut undeva între vis și realitate. Cultura împărțitului – „share” in engleza, „partager” in franceza  , „分享” în chineza – daca Google stie ce spune – este ceea ce îl definește cel mai bine pe Petru care consideră că fiecare percepe lumea în felul lui și partajul percepțiilor crează echilibrul necesar dezvoltării armonioase.

Să luăm de exemplu ziua de luni, în jurul prânzului. Cer inorat, atmosferă încărcată, temperaturi sub media constatată. Vremea aceea pe care o să aștepți să treacă. Priveam în gol de vreo zece minute bune când vine Petru și mă întreabă dacă-mi plac spaghetele. Eu zic că da, îmi plac spaghete, căci numai datorită lor am supraviețuit pe vremea “impuscatului”. Spaghete fără ou. Petru se uită la mine și-mi spune că e un punct de plecare. Îl privesc pe Petru lung, că nu știu unde vrea să ajungă. Apare și Ana, Ana a lui Mircea. În fine, ar vrea el. Petru o întreabă pe Ana dacă-i plac spaghetele și Ana răspunde că, da îi plac spaghetele cu sos alb și puțină brânză. Apare Mircea și spune că sosul roșu este cel mai bun pentru spaghetele albe.

Petru ne propune experiența mesei chinezești în jurul spaghetei. “Sa luăm niște cutii” zice Petru “sa punem în ele niște noodles cu curcan și niște  spaghete de orez călite și apoi să mai adăugăm niște  spaghete prăjite cu pui, să dăm nume cutiilor, să le spunem de exemplu“cutiutele mágice de la ora 12 fix construite pe principiul “SHARE YOUR BOX” , să ne aducem fiecare câte o farfurie și apoi să ne apucăm de bețe și să dăm drumul la „share”.

Mă uit la Ana, Ana se uită la Mircea și Mircea la Petru. „Share” s-ar traduce „împarti” dar, si „partager” ceea ce s-ar traduce „partaja” . C-om împarți, c-om partaja, înțelegem ideea. . Petru ne învăluie pe toți într-o sigură privire, apetisantă. I se citește în ochi pofta de spaghete la cutie. În general nu-l dezamăgim pe Petru. Când este dezamăgit, Petru devine trist și când Petru devine trist, tot etajul știe. Ultima tristețe a lui Petru fusese aceea legata de constiinta obiectelor. Petru înțelese greșit sensul și nuanța și se făcuse de râs. Degeaba încercasem să-i recomandăm un cabinet de traduceri bun, cabinetul nu traducea emailuri și nu se ocupa nici de nuanțe. În urma evenimentului cu nuanțele, Petru rămăsese trist vreo zece zile.Îi trecuse puțin tristețea și acum ne vorbeste despre „share” (*).  Când vorbeste de spaghete, Petru radiaza de-a dreptul . Îi sclipesc ochii și îi pleznesc obrajii de fericire. I se citeste rețeta de spaghete prăjite cu pui în ochi. Cu greu mă abțin să nu-l întreb dacă varza se călește odată cu carnea sau separat. Mă abțin și mă uit pe site, acolo scrie clar:

„Se prăjește carnea, apoi se călește împreună cu varză și ardeiul gras. Se condimentează, se adaugă spaghetele hidratate și se mai călesc puțin toate ingredinetele. Peste spaghetele cu carne se adaugă supă și se lasă până când spaghetele absorb sosul.”

După ce citesc rețeta, îl înțeleg pe Petru, si încep să radiez la rândul meu.

Pentru că nu vrem să-l dezamăgim pe Petru și pentru că radiez atât de tare, coborâm la magazinul de jos, cumpărăm niște farfurii de plastic albe și niște șervețele albastre. În timpul ăsta, Petru comandă cutiile cu spaghete de pe mobil cu noua aplicație Wu Xing și, pentru că azi e înainte de 30 aprilie 2017 –  obține 15% discount (**)

Spaghete prăjite cu pui

La 12 și zece ne sună de la recepție să ne zică să ridicăm comandă. O ridicăm, luăm liftul, aducem comanda la etajul patru, căutăm o masă rotundă, o găsim , desfacem cutiile, scoatem bețele, așezam frumos farfuriile în jurul cutiilor și purcedem. Ana începe să radieze la a două îmbucătura, Mircea la a treia. Eu radiez de vreo zece minute bune, de când cu rețetă. Testăm pe rând cutiile cu spaghete. În ceea ce mă privește dezvolt pe loc o dependență pentru noodles cu curcan. Îmi place că-s iuți, că au țelină și ciuperci. Ana se declară fan “spaghete cu orez că-s de post” iar Mircea ezită. In final se declară fan de toate.

Spaghete de orez călite

Mă uit pe geam și dau de vremea aceea pe care o să aștepți să treacă : atmosferă încărcată, temperaturi sub media constatată. Mă lasă rece, vremea, radiez. Mă declar de acord cu Petru privind echilibrul creat de cultura partajului. Datorita partajului sunt într-un echilibru perfect între mine, vreme și ceilalți. Deschid laptopul și mă apuc de treabă.

(*) De când cu sensul și nuanța, Petru folosește mult anglicismele. E mai simplu, zice el , cică toată lumea le pricepe. Eu una nu-s de acord cu Petru, poate unii chiar nu înțeleg conceptul sau poate îl asociază greșit și implicit cu corporatistii. Ca să fie lucrurile clare și toată lumea mulțumită zic că-n românește s-ar zice „așa” sau „așa”. Din două explicații omul extrage nuanța, sensul și contextul .

(**) discountul de 15% este acordat pentru fiecare comandă lansată prin noua aplicație Wu Xing. Discount valabil până la 30 aprilie 2017.

Acest articol a fost scris pentru SpringSuperBlog 2017 – proba 14 – Wu Xing

2 gânduri despre „Cu greu mă abțin să nu-l întreb dacă varza se călește odată cu carnea sau separat

Lasă un răspuns

