Eu aduc puțin cu bunica, la principii

Am niște mâini asa de uscate de vânt, ploaie, ger și alți factori externi încât îi cer sfatul Anei.

Ana are mâini fine, degete lungi de pianistă, pielea frumoasă, catifelată, ochii migdalați și privirea care spune multe. Am mai spus că Ana îmi amintește de bunica. Bunica era cea mai frumoasă fată din sat. De-un Farmec aparte. Frumusețea aceea naturală care nu avea nevoie de nimic. Era ea și asta era îndeajuns. Stăteau băieții la poartă, „doar-doar”. Dar bunica era mândră și avea principii. Principiile acelea de se transmit din generație în generație. Generația mea n-a fost sărită.

Eu aduc puțin cu bunica, la principii. Si nu numai. Îmi place cum miroase pământul umed, îmi plac florile, în general plantele și mai toate animalele. Acum e vremea cireșilor înfloriți și miroase a vreme de cireș înflorit. Azi noapte am aterizat târziu în orașul cireșilor înfloriti . Să fi fost în jur de unu. Noaptea. Am tras aer în piept și am simțit imediat libertatea aceea imensă, senzația aceea că totul e posibil. Grădina respira în tandem cu stelele și pomii se scuturau încet în același tandem. Încă nu bătea vântul, era încă perfect. Am stat și am desenat mental perfecțiunea aceea divină trasată de doar cateva elemente : cerul, aerul, pomii, eu.

Eu, ca să aibă cine povesti.

Efectul elementelor era covârșitor. Ca și bunica, nu pot trăi într-un borcan. Viața într-un borcan nu are pomi, nici păsări și nici vânt. Evadez de mule ori din borcan, îmi iau badge-ul și ies afară. Acolo dau de Ana și îmi aduc aminte de bunica. Că de acolo am plecat.

Îmi privesc mâinile și o întreb pe Ana cum face ea cu mâinile ei. Ana îmi spune că ea folosește pentru mâinile ei produse naturale special făcute pentru mâini. Cremă pentru mâini cu ulei de argan, de exemPlu, zice Ana. Zic că Ana face foarte bine c-o folosește, că auzisem și eu de argan, un arbore cu origine endémica din Maroc, bogat în vitamină E și antioxidanți.

crema de maini si unghii cu argan

Eu, când aud de vitamia E, devin instantaneu alta. Vitamina asta îmi produce o bucurie spontană, difícil de explicat. Încetinește îmbătrânirea pielii, poate de aceea îmi place așa de mult când aud de ea. Ar fi bine dacă am îmbătrâni mai încet. Am avea mai mult timp să constatăm efectele binefăcătoare ale naturii asupra noastră.

O simplă ieșire în natură este un eveniment deosebit dar nu este suficient. Îți trebuie timp să asculți pomii și să le înțelegi murmurul. Când vorbesc frunzele între ele, e un fel de mic haos. Frunzele de prun se pun pe bârfă cu corcodusul și se lasă cu concluzii pripite. Noroc cu menta că miroase atât de tare déjà acolo, lângă tufa de zmeură, de-ti vine să zmulgi pătlagina de lângă ea s-o pui pe rană.

Există unii care, în drum spre mentă, dau de urzică și deodată simt piscaura, zic „au ” și eu le zic că trece repede, să nu-și facă griji, o pișcătură de urzică este floare la ureche pe langa pișcătură de meduză sau de viespe. În plus, șamponul de urzică nu urzică. El doar hidratează și protejează fiul de păr până la rădăcină. Care plantă mai face asta fără să urzice, care?

Și veninul de viespe e bun dar doare rău. Ultima oară m-a înțepat o viespe intr-o după-amiază toridă de vară și-mi tremura atât de tare mână ca nu reușeam să dau „click” să caut pe net remediile petru înțepătura de viespre. Bunica ar fi știut și fără Internet, că pe vremea ei nu există Internet. Oamenii pe vremea aceea aveau plantele și efectul benefic al plantelor în cap. Pur și simplu tot dicționarul acela era în cap. Căutare rapidă, după index :

  • Neg? Rostopască!
  • Rană? Pătlagină!

Și tot așa.

Mă uit la mâinile mele uscate și-mi aduc aminte de călcâie. Noroc că nu se văd. Stau ascunse în spatele șosetelor și crapă de invidie. Și când zic „crapă”, chiar crapă. Nu știu ce să le mai fac și o întreb pe Ana, ea cum face cu călcâiele, tot așa crăpate ? Ana zice că nu, cum să fie crăpate când există bambusul ? Bambusul este folosit în medicina tradițională chinezească pentru tratarea infecțiilor. Ați fost în China ? Eu am fost. Acolo în farmacii merg numai turiștii. Chinezii merg în piață și cumpără plante și insecte. Doctorul le prescrie o lista cu plante și insecte în funcție de ceea ce au.  O adevărata poveste chinezii ăștia. Aș fi cumpărat și eu ceva plante dar nu aveam rețetă. Si eram turist.

Revenind la călcâie, Ana îmi zice să încerc și eu și eu notez produsul. Scriu pe un șervețel alb din buzunar : Cremă îngrijire călcaie cu Bambus„. Bambusii sunt un grup de plante arborescente perene din familia Poaceae, subfamilia Bambusoideae, genul Bambuseae. Există în jur de 1000 de specii de bambuși. Bambusul este cunoscut și că „arborele de fier”.

Cam asta ar fi chestia cu mâinile. Unde dai și unde crapă. Noroc cu natura si extractele ei naturale că le rezolvă pe toate !

Acest articol a fost scris pentru SpringSuperBlog 2017 – proba 17 – Farmec

Lasă un răspuns

