Fii cu adevărat Smart, evită clepsidra !

E marți, e frig, e plină lumea de viruși, e o toamnă lungă. Mă decid să provoc o schimbare majoră în garderoba mea. Comand pe un site on-line (powered by SmartCash RMS precum scrie într-un colț) o pijama cu buline albe și trei perechi de șosete cu călcâie portocalii. Aleg modelul, culoarea, mărimea potrivită, adaug totul în coșul de cumpărături, verific suma, verific adresa, primesc felicitări „cu această ocazie veți castiga zece puncte în plus”. Mă bucur, orice câștig mă bucură, apoi mă gândesc de trei ori înainte să apăs pe butonul „validați comanda”, apăs, plătesc cu cardul în mod securizat, aleg modul de livrare, aleg chiar și firma de curierat care îmi convine, sunt informată că eu reprezint ceea ce contează cel mai mult și comanda mea va fi tratată în mod prioritar, conform dorinței mele de a o primi în douăzeci și patru de ore. Aș fi putut alege „într-o oră e la tine” dar într-o oră plec la piață, în douăzeci și patru de ore e perfect pentru mine.

Primesc din nou felicitări, primesc punctele promise, mi se propune chiar să adaug la cumpărături o pereche de mănuși cu degete și un halat de baie călduros. Mă întreb de unde știu niște necunoscuti că mie îmi plac mănușile cu degete dar nu primesc nici un răspuns. Cuget de una singură și ajung la concluzia că azi totul e posibil.

Pe scurt, totul merge ca uns, repede și fluid, nici măcar nu trece toamna până să termin comanda, sunt informată chiar că pot urmări statusul comenzii în timp real, și, dacă doresc, mă pot abona la notificari, să rămân informată în timp real când se modifică o etapă în prelucrarea comenzii.

Filozofez la cald: delimitat de cele cinci minute care s-au scurs între momentul în care m-am decis să provoc schimbarea și momentul în care am fost anunțată că mâine va sosi pachetul, a avut loc o experiență client de nota zece cu un parcurs pe site fluid, ne-perturbat de diverse evenimente, cu procese operaționale susținute de un ecosistem perfect construit.

Apoi îmi beau cafeaua, îmi pun masca și plec la piață. La piață nu găsesc brânză cu mucegai verde. În rest, găsesc de toate. Decid să iau un autobuz până la hipermaketul de la ieșirea din oraș. Acolo știu sigur că voi găsi brânză cu mucegai verde.

Sursa foto : MAGISTER

Ajung la ușa supermarketului, nu am temperatură, intru, păstrez distanța prevăzută, caut brânza dar nu o găsesc. Sunt multe raioane, multe produse, multe case, găsesc un șef de raion, un tip bărbos la vreo cincizeci de ani, și-l întreb de brânza. Scoate un Smartphone, verifică pe o aplicație și-mi spune „raionul șase, al treilea pe stânga”. Se descurcă bine cu noile tehnologii tipul, în cazul lui pare că vârsta este doar un număr. Pentru că sunt curioasă din fire, îl întreb ce aplicație folosește. Îmi spune ca este vorba despre soluția SmartCash RMS, o soluție scalabilă cu arhitectură de tip microservicii, folosită de un mare număr de retaileri din România, off-line sau on-line, cu o componentă mobila pentru Android pentru gestiunea raioanelor de către șeful de raion. Îl privesc pe bărbatul din fața mea și mă gândesc că și-a greșit cariera. Eu mă gândesc la cariera lui, el pleacă, după ce termin de gândit plec și eu să caut brânza. O găsesc, mă îndrept spre case. Sunt multe case și cozile sunt lungi dar „merge repede”. În mod surprinzător, nimic nu se blochează. Mă blochez doar eu când descopăr cinci case „self checkout” fără cozi. Plătesc cu cardul, pun brânza în plasă și mă bucur că se poate. Că trăiesc vremurile „acelea” pe care doar mi le imaginam odată, demult, înainte de Revoluție.

Sursa foto : MAGISTER

Mă bucur că felul meu de a riposta lucrurilor impuse nu a funcționat azi. Rutina de azi e perfectă. Într-o lume imperfectă m-aș fi putut împiedica on-line în stocul de produse. „Produsul cu numărul de identificare xyz nu mai e disponil în stoc. Vă rugăm să ne scuzați pentru jena ocazionată”. Nu i-aș fi scuzat. O aplicație software cu adevărat premium trebuie să știe să administreze stocul în timp real. Așa cum trebuie să prevadă refacerea stocurilor și să automatizeze comenzile către furnizori și transmiterea lor prin interfețe EDI.

Tot on line, într-o lume imperfectă m-aș fi putut împiedica într-o eroare generală de sistem de tip „out of memory” sau în vestita clepsidră care s-ar fi învârtit timp de jumătate de oră sau chiar mai mult, până m-aș fi enervat și as fi renunțat și la pijama și la șosete. Pentru că nu sunt un cumpărător oarecare, mi-aș fi dat imediat seama că toate acestea sunt semne clare că integrarea dintre partea vizibilă a icebergului – site-ul on line – și bucata aceea imensă din spate, sistemul care suportă toate procesele operaționale, nu e bine făcută, că nu e implementată o integrare bazată pe API REST în format JSON, sau care să știe să trateze cazurile de utilizare ce impun o integrare asincronă bazată pe cozi de mesaje de tip topice Kafka, de exemplu, sau orice alt sistem.

În cazul unei rețele de magazine, o clepsidră infinit de lungă sau o eroare de sistem ar fi fost un semn clar că sistemul din spatele site-ului on line n-ar fi implementat modul de calcul paralel care să permită o de corelare completă între instanțele dedicate fiecărui magazin care să asigure protecția împotriva unui efect de tip domino, în care o problemă apărută la nivelul ecosistemului unui magazin ar fi provocat o pană generală. Sau, dacă ar fi fost să mă împiedic de altceva, m-aș fi putut împiedica de statusul comenzii care n-ar fi apărut deloc sau ar fi apărut eronat, sau de statutul meu de client privilegiat prost tratat, ale cărui comenzi ar fi trebuit să-si aștepte rândul amestecate printre toate comenzile din toate magazinele dacă n-ar fi existat un dispecerat unic pentru monitorizarea comenzilor on line și un proces dedicat comenzilor on line, cu posibilitatea despărțirii în fire de execuție pe raioane sau pe secții de livrare.

E marți, e frig, e plină lumea de viruși, suntem într-o criză mondială provocată de pandemie, liderii lumii religioase se roagă în fiecare zi pentru depășirea acestei crize, personal cred că se poate, că e momentul potrivit unei noi revoluții, una tehnologică, tehnologie autohtonă de ultimă generație, soluții Smart, cu adevărat premium care să permită inteligentei românești să fie recunoscută la adevărara ei valoare.

Articol scris pentru Superblog 2020, proba Magister

Un gând despre „Fii cu adevărat Smart, evită clepsidra !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s