Casa din vis

Zice Mara într-o zi : „de-ar fi să-mi fac o casă, ar fi cu siguranță pe malul unui lac. Diminețile aș număra peștii la cafea și seara aș omori țânțarii la felinar. Ar fi o casă bine făcută cu o bancă de lemn așezată în fața lacului. Așa ar fi de-ar fi să-mi fac o casă. ”

Și Mara continuă cu curtea, cu caprele din curte și cu nenumăratele feluri de pomi pe care i-ar sădi. Apoi trece la flori și la grădina cu legume bio pe care ar avea-o, cu siguranță, în spatele casei, între casă și gard.


Eu o ascult pe Mara cu o singură ureche. Cu tot restul sunt complet altundeva. În general sunt mai mult plecată și asta nu mai e o supriza pentru nimeni. Cu gândul la casa Marei, am plecat hai-hui prin depozite. Habar nu am de ce neapărat în depozite, pur și simplu a existat timp de un fulger de secundă o legătură indirectă între dorința Marei de a avea o casă și dorința mea de a evada. Cu gândul îmi permit să iau la rând depozitele de materiale. În realitate este o ocupație extrem de obositoare. Prea lung și prea departe.

Între timp Mara a terminat de construit mental casa de lângă lac și acum caută mobilă pentru bucătărie. Mara vorbește mult și, de cele mai multe ori, fără sens. Acum însă există o sclipire în povestea Marei, o doză de entuziasm – o enormă doză de entuziasm – care mă face să las deocamdată depozitele baltă.

Din coșmar trec la vis și dusă rămân următoarele 10 minute … Ce-ar fi dacă mi-aș face și eu o casă ? O casă ca-n visele mele cele mai vise? Mi-am mai făcut eu case de-a lungul timpului și mi-am tot jurat să nu-mi mai fac dar entuziasmul Marei mă doboară.

Casa vis

Sursa foto : arhiva personală

Casa din vis ar fi pe un deal de unde aș putea privi munții în fiecare dimineață. Ar fi cu siguranță genul de casă care–ți clăteste ochii la o cafea pe un canal de travel caruia nu îi dau un nume. Fix aia !

Odată s-a întâmplat să-mi văd visul cu ochii, de departe. Era iarnă, era aproape seară și, din întâmplare ajunsesem pe dealul cup pricina, la 20 km de Brașov. Fusese un moment scurt dar cu bătaie lungă. Momentul care rămâne pe creier.

De aceea zic că, dacă ar fi să-mi construiesc casa de vis, ar avea un acoperiș cu  țigla retro panel Bilka iar soarele ar răsări cum te-ai uita la casă, pe stânga. Spre orele patru, patru și ceva în funcție de anotimp, soarle ar creea niște umbre de forme nostime pe pavajul La Linia Semmerlock și, ca din senin, s-ar stârni deodată vântul dispre munți. Dar n-ar dura mult și a doua zi, cu puțin efort, aș putea zări și marea, la foarte mare depărtare din spatele geamurilor cu tâmplărie PVC Salamander fereastră ADF. Cam asta ar fi situația cu casa din vis.

Fereastra

Sursa foto : Vindem-ieftin.ro

Las dealul deoparte și revin cu picioarele pe Pământ. De fapt și de drept mă sperie ideea construcției în sine. Frica este un sentiment explicabil despre care știu și de unde vine și de ce. Psihonaliza mi-am făcut-o singură acum vreo 3 ani în timp ce strângeam apa din beciul celei de-a treia case. Folosisem izolant de calitate inferioară si trageam ponoasele cu ibricul.  Experiențe peste alte experiente au reusit să mă uzeze. Drumurile prin N depozite după M materiale, părerile controversate ale diverșilor meșteri și experți, alegerea finală făcută cu o mare îndoială, diferența mare de preț între ce am vrut și ce am avut și, cel mai important, conductele de pexal care s-au crapat un an după, sistemul de încălzire care a trebuit complet refăcut, țigla găurită la prima grindină, ușile care nu se mai închideau deloc, WC-ul care curgea, gardul care dadea sa cade și multe, multe altele, au creat frica de case. Cam așa a fost să fie cu toate casele mele de-a lungul timpului.

Cu casa din vis ar fi cu siguranță altfel ! O ascult pe Mara cum schițează mental scara interioară și mă gândesc la cât de friptă sunt. Sunt friptă rău, des și, cică, fără intenție. De aceea și din multe alte motive, nu mă voi mai lăsa în veci friptă! Aș apela la adevărați specialiști care ar ști cu precizie cât și de unde să cumpere, ar obtine un preț mult mai bun și materialele ar fi cu adevart de calitate. Căci, să fim înțeleși, mai ieftin nu înseamnă mai prost și nici invers! Totul e o chestiune de abordare! Specialiștii în materiale ar ști cam cum stă treabă cu optimizarea de preț prin eliminarea verigilor intermediare și cumpărarea în volum mai mare.

Casa din vis ar fi cu siguranță o casă Premium! Am zis! De zis, zic eu multe dar din nori cobor rar și nu stau mult. De data asta încerc să rămân. Ca să rămân, focalizez pe ochii Marei. Mara are niște ochi mari, verzi, și, când își imaginează vrute și nevrute obișnuiește să îi acopere cu niște gene lungi, naturale.

Zice Mara „cam asta ar fi cu casa de pe malul lacului” și eu îmi dau seama că am pierdut jumătate din poveste. Ca să nu par dusă de tot o întreb unde-i lacul. Mara cască ochii mari și, ca să nu o dau din lac în put, îi spun că în definitiv „orice vis se poate împlini dacă ai oamenii potriviți lângă tine! (*)”

Pare că o conving pe Mara că așa e căci a doua zi Mara îi sună pe cei de la Casa de Comenzi Vindem-Ieftin.ro de unde comandă toate materialele.  Apoi  căutăm lacul împreună și, căutând lacul, găsim și muntele. 

Articol scris pentru SpringSuperBlog 2019, proba Vindem-ieftin.ro

(*)  Vindem-ieftin.ro

 

Un gând despre „Casa din vis

Lasă un comentariu