Momentele mele sunt amestecate într-un șir născocit de imprevizibil

M-am transformat numai privindu-le. În fiecare dimineață cu ochii îmbătați de un soare cu tupeul déjà trezit mergeam și priveam. Priveam și-mi spuneam că-mi trebuie musai niște ochelari de soare, să nu mai fac riduri. Că număram ridurile în fiecare seară și-mi dădea aproximativ la fel. “Plus ou moins”. Adică unele dispăreau și altele apăreau. Sau poate unele doar se ascundeau bine, bine de tot ca să poată apărea altele. Și tot așa.

În fine, acesta este un detaliu născocit ca să existe o introducere plauzibilă în subiect. Ar fi fost prea abrupt să încep prin a va spune că n-am mai purtat rochii  de 25 de ani. Ați fi zis că am o vârstă peste media vârstelor acceptabile și ați fi trecut mai departe. Așa, cu ridurile și număratul lor, am trezit o oarecare curiozitate. Cel puțin așa-mi place să cred și chiar cred.  Căci creierul e un organ stupid care crede în orice îi spui. Repetă-i de 5 ori o chestie și vei vedea că începi să crezi în caii aia verzi. Revenind. Nu mai purtasem o rochie de prin ’98 vara – rochiile alea cu statut « temporar sunt la plajă » nu se pun. Am încercat odată, nu funcționase. Adică functionasem eu ca pe ghimpi că era puțin deasupra genunchilor și-n trenurile alea multe pe care le luam pe atunci se purta în general mult peste genunchi sau nu se purta deloc. Și, de atâta funcționat ca pe ghimpi obosisem și mă enervaseră privirile acela și cuvintele acelea. În fine, mă enervaseră multe drept pentru care decisesem să fac fix că toți ceilalți. Adică să mă afund în mulțimea aceea uniformă de țoale pe nuanțe de gri-alb-negru-jeans. Și m-am afundat. Singurul accesoriu : eu. În rest, grijă să fiu la current cu tendințele. Ultima chestie fusesera găurile acelea în genunchii blugilor. Imi placuse idea, imi luasem vreo 5 perechi și continuasem să mă scufund. Și m-am tot scufundat preț de vreo 18 ani buni până când am decis să mă întorc. Și, întoarsă fiind au început ploile și mi-au plăcut teribil de mult rochiile asortate la cizmele de cauciuc și la umbrele si gentile acelea asortate la ansamblu. Mi-am cumpărat niște cizme verzi, de grădină care ar fi mers și la ploaie. Și dintr-o data a încetat ploaia și a început să ardă soarele și de jur-împrejur au început să apăra rochiile.

Aici există rochii pentru fiecare moment. Momentele mele sunt amestecate într-un șir născocit de imprevizibil. Nu-mi aleg situațiile, le ghicesc forma după tendința simțită dis-de-dimineață. Ceea ce sugerează tendința, este culoarea întregii zi trasată de nuanța dimineții.

rochie-caleo-dream-6752-1

Unele dimineți încep timid, cu o nuanța relativ cuminte și continuă cuminte-colorat cât mai aproape de suflet. Ceea ce-mi place la începuturile din categoría “începuturi timide” este forța ascunsă a caracterului. Sunt momente care se dezvăluie încet, odată cu trecerea orelor. Pe la 2 încep să ard și mă retrag la umbra culorilor, acolo unde adie curentul creat de zgârâie nori. Și trec.

rochie-caleo-flower-albastra-6717-1

Alte dimineți încep brutal, o tresărire involuntară și o nuanța puternică mirosită de la etajul orientat cu fața spre soare. Miroase a cai verzi pe pereți mov într-o lume gri.

rochie-purple-green-5791-1

Caii mei verzi, un fel de evadare. Peretii mei mov, un altfel de cai.  Îmi place brutalitatea tranziției dintre somn și ne-somn, înțepătura zilei pe sub pleope și contrastul intentionat la originea haosului. Haosul ca forma de evadare . Îmi plac evadările. Oamenii evadează des pe aici, le citesc eliberarea în dezinvoltura cu care plimbă culorile. Fluierăturile sunt interzise, amestecul uniform este interzis, există reguli nescrise împotrivă rutinei. Există creioane pentru reguli împotrivă rutine. Existe ascuțitori pentru creioane și magazine pentru ascuțit creioane. În rest, totul este o chestiune de imaginație.

rochie-flower-leaves-6448-1

DyFashion.ro imaginează rochiile, gențile asortate la rochii, pantofii asortați la genți, hainele asortate la pantofi. Tot restul  nu depinde decât de mine.

2 gânduri despre &8222;Momentele mele sunt amestecate într-un șir născocit de imprevizibil&8221;

Lasă un răspuns

