Acum poate profita din plin de noua emisferă

⁃ Mă scuzați vă rog, cred că ați greșit emisfera.

Omul din stânga mea tresare. Nu înțelege că-i spun. Ar zâmbi dar nu poate. Tremură cu bancă cu tot. Așa îl remarcasem: dârdâia banca odată cu el, și eu odată cu banca.

⁃ Îl măsor din cap până în picioare în timp ce el continuă să dârdâie. Nu se vede, dar își caută și cuvintele.

⁃ Je suis un peu perdu, vous comprenez, je commence le travail aujourd’hui en tant que architect de solution informatique mais personne ne m’avait parlé auparavant de l’hiver Vous savez, je suis de Cote d’Ivoire, la bas il n’y a pas d’hiver.

Casc bine urechile să înțeleg și înțeleg. Franceza îmi vine ca o mănușă și în Africa am fost de cel puțin zece ori. Omul ăsta, noul meu coleg de muncă lângă care soarta a făcut să mă așez, pe banca din fața imobilului cu pereți de sticlă, omul asta chiar spune adevărul: în Coasta de Fildeș nu ninge și, mai mult decât atât, cui să îi treacă măcar o secundă prin cap că există locuri în lumea asta unde nu există iarnă? Are dreptate deci omul când spune, în franceza lui pe care, în pofida micului accent, o înțeleg foarte bine, că e puțin pierdut. In plus își pierduse și portofelul. Un portofel pentru bărbați.  Mi se face brusc milă și îi spun că mă ocup apoi îl „trec cu badge-ul meu” în clădirea de sticla, făcându-i cu mana agentului de securitate: ” e cu mine” îi strig si apoi chem liftul.

Ajungem la etajul 4 cat ai zice „am greșit emisfera și acum ce fac?”, dau cu badge-ul și intrăm într-un open space mai mult lung decât lat. Înăuntru e cald dar afara ninge înfundat și pare frig.

Noul coleg mă privește rugător. Nu trebuie să -mi spună, știu. Are nevoie, în plus de un portofel, de un pulover călduros, niște șosete groase, o pereche de cizme , o pereche de blugi și o greacă. Asta doar pentru luni.

Sursa foto : colaj answear

Marți îl sfătuiesc să-și ia și o căciulă și un un fular și, pe sub pulover, o cămașă.

Sursa foto : colaj answear

Miercuri se anunță ger, îi vor trebui mănuși și niște pantaloni mai groși. Se uita întrebător la mine și mă întreabă : „c’est quoi ger?” Da, n-are de unde să știe, îi spun că gerul este un frig mai mare. Pare să înțeleagă și tace. Va înțelege mai bine miercuri.

Sursa foto : colaj answear

Continui : joi va fi polei, îi recomand niște bocanci, vineri e cazul să schimbe puloverul de bărbați cu un hanorac și să-si ia o altă pereche se blugi .

Sursa foto : colaj answear

Sursa foto : colaj answear

Sâmbătă îi propun puțin sport și comand o pereche de teniși și un tricou pe care o asortez la hanorac, la căciulă și la blugii de luni .

Sursa foto : colaj answear

Pentru duminică îi comand o pijama pufoasă, niște șosete groase, papuci de casă moi și niște șosete. Plasez comanda și-l anunț ca totu-i bine: s-a rezolvat până-n 2000 de lei. De ce 2000 de lei? Habar nu am, așa mi-a venit să-i spun. Când aude, se oprește din dârdâit. Intre timp a băut un ceai și s-a tras lângă calorifer. Acum poate profita din plin de noua emisferă.

Sursa foto : colaj answear

Apoi îi instalez „Enterprise Architect” și-i urez bun venit.

 

Articol scris pentru Superblog 2019, proba answear.

Lasă un comentariu