Mă apucă nebunia curățeniei de sfârșit de an !

Marți 19 decembrie 2017, ora 9, undeva într-un oraș la munte mă apucă nebunia curățeniei de sfârșit de an. Zic să încep azi cu parchetul și să termin cu covoarele. Timp am că până la Crăciun mai e !

Covoarele, bunica le-ar fi scos pe bara din fața blocului, le-ar fi bătut de praf și apoi le-ar fi tăvălit prin zăpadă să miroasă a proaspăt. Eu stau la casă, bătătoarele de covoare au dispărut undeva un pic după Revoluție și zăpadă … ioc .

Dau cu aspiratorul și apoi dau parchetul cu „Nufăr lemn parchet fără ceară”.  Produsele Nufăr le cunosc de ceva vreme si îmi plac. Sunt eficiente si fac curățenia mai ușoară ! Diluez 3 capace din produs în 5 L de apă că din totdeauna mi-am dorit o sufragerie mare. Când a fost să fie, am dărâmat pereții dintre două camere și-a ieșit  un spațiu mare, luminos. Revenind la parchet, amestec produsul în apă și dau cu mopul. E minunat că nu lasă urme și împiedică depunerea prafului .

Sursa foto : site Farmec

Covoarele le curăț cu Nufăr Covoare și TapițeriiCurăță repede, substanțele active nu distrug tesatura, o fac doar să-și recapete culoarea.

 

Sursa foto : site Farmec

Termin bucuroasă pe la patru și ceva și zic să mă uit la un film. La cinci fără mă sună tanti Ana, mătușa din partea mame și-mi spune : “ce-ar fi să facem Crăciunul împreună? Că la Medgidia nu prea e iarnă – știi tu, iarnă  aceea cu multă zăpada, brazi,  fulgi mari, ger.”

Ce să-i zic? Îi zic că nu prea știu cum e la Medgidia dar să vina la munte, că-mi pare bine că ne vedem, că s-a făcut déjà anul de când nu ne-am văzut. În fine, chestii politicoase care merg la tanti Ana.

Rămâne stabilit că vine, închid, mă iau cu mâinile de cap. Ca să nu mă apuce de tot jalea încerc zenul  privind grădina prin geamul de la bucătărie. La „timpul probabil”  anunțaseră „ninsori razlete”, câțiva fulgi pe ici pe colo, un fel de început de iarnă “în trepte” .

Continui să mă concentrez pe fulgi, nu reușesc să trec de geam din cauza petei de unsoare lăsate de Răducu, copilul cel mic al finilor. O pată cu contur bine definit, la înălțimea lui Răducu ținut în brațe. Lângă pata lui Raducu, un set distict de pete în formă de degete : degetele mele imediat după incidentul cu iahnia de fasole. Pete cu miros de iahnie de fasole dată în foc pe tot aragazul-și puțin pe gresia de lângă.

Pata geam

Sursa foto : google

Cu gândul la iahnie privesc cuptorul și văd vreo 5 dâre aproape paralele. Niște scurgeri  … Cu gândul la fulgi și la pete dau să deschid ușa de la terasă și alunec pe un firicel de apă apărut de nu se știe unde. Cad pe preșul din față ușii și nu mă lovesc. Mă sprijin în mâini să mă ridic și … descopăr izvorul : curge frigiderul! Deschid frigiderul să opresc izvorul și mă învăluie un miros greu de microbi crescuți la lampă. Potrivit cercetătorilor, numai sertarul de legume are de 750 de ori mai mulți microbi decât media obișnuită. Tot studiile spun că un frigider găzduiește aproape 8.000 de colonii de bacterii pe centimetru pătrat. Frigiderul meu depășește sigur media!

Îmi piere concentrarea, se duce naibii zenul, las baltă relaxarea, romantismul fulgilor și a iernilor friguroase la munte și-mi fac o cafea. Cafeaua dă în foc și un strat fin de zat acoperă neuniform stratul deja depus de iahnie.

Îmi creez planul de bătaie. Timp nu prea mai am că până la Crăciun vine tanti Ana!

În primul rând voi dezgheța frigiderul. Apoi îl voi spăla cu Triumf frigidere care va curăta rapid și eficient toate petele, va dizolva toate resturile și va neutraliza toate mirosurile. La sfârșitul operațiunii, ambianța din interiorul frigiderului va fi una plăcută, agreabilă, microbii crescuți la lampă vor fi deja legendă și nu-mi va mai fi deloc rușine să-i prezint lui tanti Ana răcitura pregătită “special pentru” .

5587_triumf-frigidere-web

Sursa foto : site Farmec

Apoi îmi voi recăpăta zenul eliminând scurgerile. “Scurgerile” nu sună grozav și arată ca naiba. Ca să câștig timp, cât timp voi spăla geamul de la bucătărie cu „Nufăr geamuri ocean”, voi încălzi un pic cuptorul și apoi voi pulveriza de la o distantă de 15-20 cm „Triumf soluție pentru curătat cuptoare”. Voi lăsa apoi să acționeze circa 10 minute și voi șterge totul cu un burete. Murdăria va dispare cât ai spune “zen”!  Bunica ar fi folosit probabil bicarbonat dizolvat în apă dar  bunica ar fi avut timpul necesar dizolvării, timpul necesar frecării, timpul necasar uscării. Eu nu mai am timp de nimic că, odată cu sărbătorile, vine și tanti Ana!

Pentru petele lui Raducu și degetele mele cu textură de iahnie aș putea folosi un pic de oțet dizolvat în apa caldă și un ziar. Ar șterge bine dar ar zgaraia geamul și ar lăsa urme. Ar dura prea mult să caut oțetul, să încălzesc apa și, mai ales, să găsesc ziarul. Sunt rare ziarele bune în timpurile noastre! O iubesc mult pe bunica și sfaturile ei practice dar lui tanti Ana nu-i place mirosul de oțet. La Medgidia nu prea ninge dar miroase a mare. Și marea aduce un pic a ocean.

Sursa foto : site Farmec + google

Apoi îmi voi recăpăta aragazul redându-i strălucirea suprafeței de inox cu „Triumf degresant forte universal” cu parfum proaspăt de lămaie pe care îl voi pulveriza pe aragaz  de la 15-20 cm,  îl voi lăsa să acționeze câteva minute și apoi îl voi  șterge cu o lavetă umedă.  Să se poată uita tanti Ana la soare dar la aragaz ba.
Marți 19 decembrie 2017, oră 19 undeva într-un oraș la munte mă apucă deodată zenul. Totul strălucește,  miroase a proaspăt, afară e noapte, a început să ningă și tanti Ana m-a sunat să-mi spună că nu mai vine. „La Medgidia a venit iarna, stii tu, iarna  aceea cu multă zăpada, brazi, fulgi mari, ger.”

Nu vreau să mai stiu nimic, deschid o sticlă de vin alb și caut un film bun. Merit!

Acest articol a fost scris pentru  SuperBlog 2017  – proba Farmec

Un gând despre „Mă apucă nebunia curățeniei de sfârșit de an !

Lasă un comentariu