Chiar și aproape de 50 de ani sunt a naibii de Yummi!

De-aș fi știut mai demult că există o dietă sănătoasă, aș fi încercat. Un meniu săptămânal complet, conceput special de către nutriționiști pentru a te ajuta să slăbești ușor dar sănătos, chiar există!

Până ieri n-am știut că există. Am aflat că există din pură întâmplare, în autobuz. Iau autobuzul numărul 4 în fiecare dimineață și, tot în fiecare dimineață, mă întâlnesc cu Didina și cu Gina, două prietene trecute de 50 de ani pe care le ascult cu o ureche din când în când. Povestesc câte-n lună și în stele fetele astea două și uneori se întâmplă să mi se aprindă brusc câte un bec ascultându-le.

Ieri, de exemplu, Gina vorbise despre porridge –ul cu banane și cu nuci pe care îl mâncase la micul dejun. Curioasă din fire m-am întrebat de ce o tipă trecută de 50 de ani, care trăiește în România, ar mânca porridge la micul dejun? De ce n-ar mânca, să zicem, ca toți oamenii, omletă cu cârnați și salam de vară? Intrigată, ascultasem mai departe, până la stația următoare.

Înțelesesem că Gina era la regim și, pentru că își dorea să slăbească ușor și sănătos, comandase pachetele Smart Diet Experience. Gina alesese Meniul Smart Green – inițial crezusem că îi plăcea verdele – și acum era în plin regim. Pachetul, livrat prin poștă, conținea mâncarea pentru 7 zile și Gina era la ziua a treia. Până acum mâncase în fiecare dimineață porridge cu banane și nuci, prăjitură cu gem și cocoș, granole cu migdale și căise. Prânzul era constituit dintr-o supă cremă, undeva spre ora 4 exista o gustare pe bază de cereale și, pentru cină, meniul propunea diferite feluri printre care și paste cu ciuperci.

Sursa foto : Smart Diet Experience

Ascultând-o pe Gina îmi spusesem că suna teribil de bine regimul ăsta. Suna bine pentru că nu aveai impresia că faci regim. Cine își poate imagina că este la regim când își începe ziua cu o prăjitură pe stomacul gol și și-o temină cu paste? Desigur, depinde de prăjitură și, mai ales, depinde de ingrediente. De valoarea nutrițională și de echilibru. Chestia interesantă era faptul că Gina nu părea să fie la regim. Era veselă nevoie mare și super motivată de ziua care tocmai ce începea: ziua numărul 4. Biscuiți cu stafide și scortisoară la micul dejun, supă cremă de ciuperci la prânz, granola cu goji și cocos pe post de gustare și korma cu legume la cină. Nici urmă de depresie în spusele Ginei, chiar din contră!

Ascultând meniul povestit de Gina, devenisem brusc curioasă. Gina coborâse la teatru și se oprise la ziua 4. Până la capăt, „în Livadă”, avusesem tot timpul necesar să diger cele auzite.

Sursa foto : Smart Diet Experience

De fapt nu sunt grasă. Dar sunt ceea ce îmi imaginez că sunt și în ultimul timp mă simț tanc. “Cca 5 kg în plus” și lumea mea se mișcă de ceva timp cu încetinitorul. Sunt absolut convinsă că de la cele 5kg mi se trag toate. Nu știu nici când au apărut și nici de ce. Pur și simplu au apărut în timp, nestingherite de nici o frică, de nici un complex, de nici o traumă de pe vremea copilăriei. O mare parte din viață am trăit ca un șnur întins între pământ și cer iar senzația de tanc a fost ca o lovitură în moalele capului. Eu, șnurul, învățasem să mă hrănesc cu aer. În pofida tuturor, trăiam. Eram slabă, foarte slabă și nu făceam nimic intenționat. Din întâmplare respectam canoanele de frumusețe ale timpului fără nici un efort. Apoi, într-o zi, pe la 40 de ani și ceva, a apărut senzația de tanc și eu, tancul, am început să mă mișc cu încetinitorul.

Acum cu încetinitorul urc în autobuzul numărul 4 și tot cu încetinitorul cobor. Detest dealurile și treptele și rochile de vară am ajuns să le privesc doar cum cad atât de armonios pe altele. Inițial, desigur, am dat vina pe vârstă și apoi pe societate. Prea mulți ani, prea multe grăsimi și prea mulți carbohidrați rafinați. Nu era vina mea că mă născusem într-o societate de consum. De fapt, lucrurile sunt mai complicate decât par. Societatea de consum apăruse între timp…

Ca tanc, încercasem odată să țin regim și chiar reușisem să slăbesc vreo 4 kg. Ușor și fără senzația că țin regim. Îmbrăcam fiecare masă în fibre și seara mâncam cât puteam de mult ca să forțez organismul să digere peste noapte. Cam acesta era principiul acelui regim și chiar funcționase Nu știu de ce l-am oprit, memoria începe să-mi joace feste în ultimul timp.

Digerând la rece spusele Ginei, realizasem că era momentul unei schimbări.

Sursa foto : Smart Diet Experience

Coborâsem la capăt, „în Livadă”, și căutasem pe internet „Smart Diet Experience”.  Apoi citisem despre cele 3 meniuri propuse, „Smart White” – Yummi, „Smart Purple” – Tasty și „Smart Green” – Veggie. Întelesem astfel că Ginei nu-i plăcea în mod deosebit verdele ci  Gina mânca, pur si simplu, fără carne. Apoi analizasem felul meu de a fi și, în consecință alesesem meniul “white”.

Chiar și aproape de 50 de ani sunt a naibii de Yummi!

Azi e prima mea zi din lupta cu senzația de tanc. Stau pe terasa din spatele casei, mestec o bucată suculentă de pui și un cubuleț de cartof și privesc soarele cum apune. Ansamblul este un spectacol condimentat cu gust de ardei iute, ghimbir, cúrcuma și chimion și senzația de tanc începe, încet, încet, să dispară. Motivație și dieta, asta este cheia succesului !

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019, proba Smart Diet Experience

 

 

 

5 gânduri despre „Chiar și aproape de 50 de ani sunt a naibii de Yummi!

Lasă un comentariu