Dar de ce ștampilezi șosete?

Dau peste Paul din pură întâmplare. Stă aplecat peste un maldăr de textile și pare supărat.
–  Bună, ce faci?
–  Uite încerc să ștampilez nenorocitele astea de șosete. Adică să le imprim. Ba nu, să le desenez ceva frumos într-un colț. Și nu- mi iese.

O iau ca o glumă și-l privesc atent

– Ai vopsea pe nas. Nu acolo, puțin mai sus. Acum ai întins-o. Las-o așa, îți stă bine!

Paul incearaca să se curețe dar își întinde și mai mult vopseaua pe nas. Își reține cu greu o înjurătură și continuă să ștampileze. Are degetele verzi și nasul e de-un roșu șters cu mâneca. Îmi vine să râd dar mă abțin. Paul continuă :

–  M-am săturat de șosete și vopseluri, simt că nu mai pot!
–  Dar de ce ștampilezi șosete ?
–  Un pariu cretin, credeam că e mai simplu. Am o echipă de șosete de ștampilat. Plus una de schimb. Puștilor le cam transpiră picioarele. Desenul trebuie să țină la umezeală. Și fiecare vrea altceva. Asta-i buba. Și ștampila. Aia e altă bubă. Nu prea prinde și iese la apă.

Tace și continuă să ștampileze șosete. Nu-i prea iese. Textele se termină brusc și desenele sunt, de cele mai multe ori, doar pe jumătate. A stricat déjà zece perechi și se pregătește să o strice pe jumătate dintr-a unșpea. Îi zic :
–  Auzi, dar tu de Colop e-mark n-ai auzit ? Cică-i un concept revoluționar ! O ștampilă electronică de ultimă generație !

Sursa foto : Colop România

Paul se întoarce spre mine, curios. Îl dor șalele, e ciufulit și pare curios.
– Nu, n-am auzit. Când a apărut și de ce naibii nu mi-a spus și mie nimeni ?
– A fost premiat la Red Dot Design în 2019, în categoria Product Design. Mai citește și tu ziarele !
– S-a scris în ziare ? Habar n-aveam. De fapt n-am timp să citesc ziarele. Nici să mănânc n-am timp. De două săptămâni ștampilez șosete.
– Da, s-a scris, e  disponibil și în România. Îl vrei? Ți-l fac cadou

Paul se oprește brusc din ștampilat șosete și se uită la mine de parcă atunci m-ar fi văzut pentru prima oară.
– Tu n-ai ce face cu banii ?
– Am, dar mi-e milă de tine. Și nu-mi place risipa. Îți dai seama câte picioare ai fi putut încălța cu maldărul ăla? Asta nu are preț!
–  Îmi dau seama dar nu am de ales. Pariul e pariu și pustii aștia au nevoie de șosete ștampilate.
–  Auzi, dar Smartphone ai?
–  N-am Smartphone dar am PC. Dar ce legătură are asta cu șosetele?
–  Păi are, că pe PC ai aplicația care îți permite să creezi ștampile.

Sursa foto : Colop România

Paul mă privește în continuare ca un om care nu a înțeles legătură dintre un PC și un maldăr de șosete. Pata de vopsea roșie și uscată de la baza nasului îi dă un aer haios. Seamănă un clown care ștampilează un maldăr de șosete. Mă hotaresc să imortalizez momentul și îi cer voie să-l prind în poză. Iese o poză faină cu o față de Paul și un nas roșu. Apoi mă duc să îi cumpăr e-markul de pe strada Someșului numărul 1 din București.

Trei zile mai târziu, dau peste Paul din pură întâmplare. Stă aplecat peste un maldăr și mai mare de textile și pare și mai supărat. Mă vede și-mi face semn cu mâna. Mă opresc și îi întind un pachet de dimensiuni medii pe care îl deschide curios. O cutie neagră și, înauntru, un obiect alb, compact și mobil, cu o formă specială. Paul ia obiectul și-l întoarce pe toate părțile. Nu pare să înțeleagă despre ce este vorba. Îmi scot smartphone-ul, conectez e-markul prin wifi, adaug poza cu fața lui Paul în aplicația e-mark app și trimit apoi fața lui Paul din aplicația mobilă către e-mark

– Despre asta este vorba, îi spun și iau o șosetă să-i arăt. Dintr-o mișcare ușoară de la stânga la dreapta, șoseta, de consistență plană și absorbantă, capătă instantaneu, într-un colț, fața lui Paul.
– Poți pune orice față dorești ! Daca vrei, poți chiar să te răzgândești. Sistemul permite schimbarea amprentelor în mod flexibil.

Paul are cearcăne, nu pare să fi dormit de ceva timp, dar pare interesat de inventie. Deodată îi vine o idee.

– Auzi, dar oameni se pot ștampila ?

Îl privesc încercând să înțeleg unde bate. Nu bate departe,  uneori Paul e doar un fel de poet. Se scarpină după ureche și continuă:

– Uneori mi-ar place să-mi las amprenta pe unii oameni

Înțeleg unde bate dar nu știu ce să-i răspund. Îl ajut să strângă teancul de șosete și plec.

Articol scris pentru Superblog 2019, proba Colop Romania

5 gânduri despre „Dar de ce ștampilezi șosete?

    1. M-am distrat teribil când am scris-o. Tocmai ce ieșeam de la cursul de scriere creativă și m-am gândit să îmi exersez dialogurile. Alea nu prea îmi ies. Voi folosi textul asta și la scriere creativă, dacă se va potrivi vreodată tema.

Lasă un comentariu