Când cauți „cazare hotel” și ajungi în Deltă în noiembrie

Acest text este despre cum e când cauți „cazare hotel” și ajungi în Deltă în noiembrie. În fine, este despre multe alte chestii care contează când vrei să petreci o vacanță pe cinste.

Destinația

Mi se face chef la un moment dat să dau o tură prin țară și-l sun pe Paul să-i spun

–        Auzi, tu știi că eu n-am fost niciodată la Mahmudia ?

Lui Paul  nu-i vine să creadă. Par singurul om de pe Pământ care n-a fost niciodată la Mahmudia. Cel puțin așa dă senzația când se face că nu mă aude și mă pune să repet.

Îi repet și îmi spune că e rar iar eu îi spun că totuși  nu e de mirare căci eu cunosc Parisul mai bine decât orice și continui :

–  Pare că-i fain la  Mahmudia. Mă tentează să dau o tură de două- trei nopți la hotelul „Mon Jardin”. Am cautat pe net „cazare Delta” și am dat peste hotelul ăsta. Îmi place cum sună și mi-e poftă de pește. În plus, pe site-ul „az-turism.ro”, scrie că halatul pentru piscină e inclus în preț. Si asta sună bine!

Paul râde. E felul lui ciudat de a fi de acord cu mine. Îmi spune că i se pare o idee bună să mergem la Mahmudia în noiembrie. Nici lui nu-i plac țânțarii.

Cazare Delta

Sursa foto: Unsplash

Organizarea

Apoi ne facem planurile de călătorie și ne organizăm. Organizarea e importantă. Poate nu chiar la fel de importantă ca destinația, dar e importantă.  Îmi aduc aminte că odată îmi propusem să merg la Slănic Prahova. Aveam astm și sarea îmi era medicament. În plus, găsisem o pensiune bună cu nume haios. Tot pe site-ul „az-turism.ro”.  Erau acolo cuvinte de laudă la adresa proprietarilor, pensiunea “Marele Moft” era bine situată, avea acces la transport, existau și obiective turistice, mâncarea era excelentă, totul era bifat, corespundea criteriilor.

Când cauți cazare hotel și ajungi în Deltă în noiembrie

Sursa foto : AZ-Turism.ro 

Rezervasem fără probleme, făcusem bagajul și luasem trenul „IR_si_ceva” din Gara de Nord până la Ploiești. Până la Ploiești totul mersese ca pe roate dar de acolo, de la Ploiești, nu mai exista nici o legătură cu Slănicul. Stăteam pierdută în Gara de Sud și căutam o soluție. Până la urmă o găsisem, sunasem la pensiune să spun că întârzii și apoi îmi sunasem un prieten. De ajuns la destinație ajunsesem dar ajunsesem supărat. Abia seara, la masa din grădina interioară, aflasem că puteam lua shuttle-ul pensiunii, contra cost.  

– De asta zic că destinația e importantă dar și organizarea e, repet eu de câteva ori.

Transportul

Până la urmă reușesc să îl fac și pe Paul să înțeleagă că cel mai bine ar fi să ne închiriem  mașină, de pe același site, să nu mai trebuiască care-cumva, să apelăm la un prieten. Nu de alta, dar prieteni în Mahmudia încă nu aveam.

Zis și făcut, închiriem și mașină și apoi ne luăm „una – alta”, nu mai mult de un bagaj de persoană și ne întâlnim a două zi, „la ceas”.

Experiența client

Ceasul arată șapte fără zece dar în realitate era este o pură coincidență căci e stricat de ceva timp și primăria nu s-a sinchisit să îl repare. Dar, pentru că avem mașină închiriată, nu pierdem nici un tren. Ajungem cu bine la Mahmudia, trecem chiar și Dunărea cu bacul ceea ce este o adevărată experiență pentru mine pentru că nu știu să înot.

Corectitudinea informației

Ajungem cu bine la hotel, e fix ca-n descrierea de pe site, ceea ce îmi confirmă cât de utilă este o informație exactă. Cum ar fi fost dacă ne-am fi așteptat să fie un hotel de cinci stele, cu vedere la Deltă și aer condiționat contra țânțarilor și, în realitate, am fi ajuns să constatăm că este o simplă baracă pe marginea unui râu? Ar fi fost foarte dezamăgitor și ne-ar fi stricat vacanța!

La Mahmudia, pe terasa exterioară a hotelului, privim pontonul pentru cei cu ambarcațiuni proprii și ne aducem aminte de vremurile trecute, atât de dragi nouă. Vacanțele la 2 mai pe vremea când încă nu exista vila Aylin, vacanțele la munte, la Bușteni, în apartamentul Kalinderu 2 pe vremea când tocmai se deschidea noua pistă de ski, vacanțele la Bușteni când încă nu exista noua pistă de ski dar noi învățăm să schiem printre brazi, și tot așa până se lasă noapte și ni se făcea foame.

Asigurarea

Cerem un borș de pește cu mămăligă și, când sosește și vinul, Paul devine deodată melancolic și spune, privind stuful din zare.

– Toate ca toate dar pe vremea aceea nu eram asigurați !

Are dreptate Paul dar noi, pe vremea acee, eram tineri și neliniștiți și habar nu aveam ce însemna să fii asigurat și cât de mult poate îți poate schimba vacanța o asigurare. De exemplu, o asigurare de timp urât, o asigurare de accident la ski, o asigurare de obiecte valoroase.

Învârt de câteva ori vinul în paharul cu picior iar chelnerul nu știe ce să creadă. Îi spun că așa se face, el dă înțelegător din cap, mă înțelege sau e doar politicos, habar nu am. Eu sorb, vinul e bun. Apoi îmi amintesc  ceva și îi dau o veste bună lui Paul: începând cu data de 01 August 2020,  asigurarea de călătorie se va putea configura în câteva minute, online, pe site-ul „az-turism.ro”.

Internetul și site-urile de rezervări on-line

Paul se bucură și continuă să-și amintească cu nostalgie de vremurile când nu exista Internetul.  Pe atunci era greu dar era frumos. Știai unde îți dorești să ajungui dar se întâmpla, destul de des, să ajungi cu totul altundeva. De exemplu, îmi spune Paul din spatele unui șervețel alb, odată reușise să obțină prin pile câteva locuri de cazare la cabana „Postavaru”. Maică-sa  îi telefonase unei vecine care avea o pilă la oficiul de turism și vecina rezolvase cu patronul cabanei „2 nopți pentru 11 persoane” cu  un săpun Lux obținut din surse ilicite. Apoi îi dăduse vestea mamei lui Paul care o recompensase pe vecină cu o pungă de cafea.  De bucurie, mama lui Paul notase eronat numele cabanei. Astfel Paul ajunsese la cabana „Cristianul Mare” unde trăise, din greșeală, cel mai frumos asfințit din viața lui de până atunci, îngrămădit într-o cameră de cincisprezece metri pătrați cu alți  zece.

Prietenii

Oh, Paul ! Ne cunoastem de pe vrema când  trăiam împreună cele mai frumoase romane de dragoste de pe lista de lecturi obligatorii. Suntem, cum s-ar zice, prieteni de-o viață și ce-ar fi oare viața fără Paul? Ar fi o pagină goală pe care n-aș ști ce să povestesc. Datorită lui Paul am ajuns la Mahmudia și datorită Mahmudiei am scris povestea asta. Asta este lucrul cel mai important.

La ora unsprezece terminăm vinul și decidem să ne prelungim sejurul la Mahmudia cu o săptămâna. Ne place Delta fără țânțari!

Articol scris pentru Superblog 2019 proba AZ-Turism.ro 

 

 

 

Un gând despre „Când cauți „cazare hotel” și ajungi în Deltă în noiembrie

Lasă un comentariu